2mz smart phone services & Computer Services /Networking / website ေရးသားေပးျခင္း တႏွစ္စာ hosting / domain ႏွင္႔တကြ / ဗီဒီယိုတည္းျဖတ္ လုပ္ေပးျခင္း / IT ႏွင္႔ပက္သက္ေသာပစၥည္းမ်ား ကို ၊ ဖုန္း ၊ ကင္မရာ ၊ အျခားပစၥည္းမ်ားကို အြန္လိုင္းမွ ယိုးဒယား ၊ စကၤာပူမွ ၀ယ္ယူေပးေနပါျပီ ။ Software & Firmware ေခြမ်ားလည္းရရွိႏိုင္ပါျပီ။ အမွတ္ 73 ၊ ခတၱာလမ္း ၊ေစ်းပိုင္းရပ္ ၊ ေညာင္ေရႊကားဂိတ္အနီး၊ မီးသတ္လမ္းေဟာင္း ။ေတာင္ၾကီးျမိဳ႔ PH : 09250255175 / 0932732788 2mzminzarni@gmail.com ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါသည္။သင္တန္းသားမ်ားလက္ခံသင္ၾကားေပးေနပါျပီ။

Thursday, August 28, 2014

Two "E" ကေတာ့ Professionalသမားေတြမွမဟုတ္

Two "E" ကေတာ့ Professionalသမားေတြမွမဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအျပင္ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားေလးေတြေရာ၊လုပ္ငန္းခြင္မွာအသံုးျပဳေနတဲ့ စက္ယာဥ္ေတြေရာစသျဖင့္အလုပ္လုပ္ေနတဲ့လူေတြအားလံုးနဲ႔ပါဆက္စပ္ေနတယ္။ အဲ့ဒီ Two "E" ကေတာ့ Effective & Efficient ပဲျဖစ္တယ္။



Effectiveness & Efficiency ႏွစ္ခုစလံုးဟာ လုပ္ငန္းေတြကိုပိုမိုလ်င္ျမန္ထိေရာက္မႈရွိေစတယ္။ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကိုအခ်ိန္မီၿပီးစီးေစတယ္။ လုပ္ငန္းေတြကိုတိုးတက္မႈရွိေစပါတယ္။ ၿပိဳင္ဘက္ေတြ ထက္ေျခတစ္လွမ္းသာေစတယ္။ လုပ္ငန္းေတြရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္ကို ထက္ျမက္ေစလိုတဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကမန္ေနဂ်ာေတြ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကေအာက္လက္ငယ္သားေတြကို မင္းတို႔ေတြ အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ Effective ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကကြာ။ မင္းတို႔ရဲ႕အရည္အေသြးကို Efficiency တက္ေအာင္လုပ္ၾကကြာလို႔တိုက္တြန္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့မင္းတို႔ေတြအလုပ္လုပ္ရင္ Effective ေရာEfficient ျဖစ္ေအာင္ပါလုပ္ၾကလို႔ ႏွစ္ခုစလံုးၿပိဳင္တူတိုက္တြန္းတာၾကေတာ့နည္းနည္းရွားပါတယ္။ Management သမားေတြက ဘာလို႔ဒီႏွစ္ခုကိုခြဲျခားၿပီးတိုက္တြန္းလဲဆိုေတာ့ Effective & Efficient ဒီႏွစ္ခုကိုတူတယ္ထင္လို႔ပါ။ Effectiveness & Efficiency ဆိုတာကို တစ္ခါတစ္ရံမွာကၽြမ္းက်င္မႈ၊ ထုတ္လုပ္ႏုိင္စြမ္းဆိုၿပီးအဓိပၸာယ္အတူတူဖြင့္ဆိုတတ္ေပမဲ့ အမွန္တကယ္ကေတာ့ ယင္းစကားရပ္ႏွစ္ခုရဲ႕ အဓိပၸာယ္နဲ႔အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက စီမံခန္႔ခြဲသူေတြအတြက္ေတာ့ တူမေယာင္နဲ႔အနည္းငယ္ကြဲျပားပါတယ္။



တကယ္ေတာ့ Effectiveness & Efficiency ဆိုတဲ့စကားရပ္ဟာ ၂၀ ရာစုႏွစ္အေစာပိုင္းကာလေတြတုန္းက စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာေတြဆီကဆင္းသက္လာတာျဖစ္တယ္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈပညာရွင္မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ Frederick Taylor and Frank and Lillian Gilbreth တို႔က လုပ္ငန္းေတြရဲ႕စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုျမႇင့္တင္ဖို႔ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ၾကတယ္။ လုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ သူတို႔လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို ဘယ္ေလာက္ျမန္ျမန္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကလဲဆိုတဲ့ သေဘာတရားကိုအေျခခံၿပီး လုပ္ငန္းေတြကို Efficiency ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကဖို႔လုိအပ္တယ္ဆိုတာကို ေတြ႕ခဲ့ၾကတယ္။ မိမိလုပ္ငန္းရဲ႕ေဖာက္သည္ေတြဆီကေက်နပ္မႈပိုမိုရရွိဖို႔ Value added ျဖစ္ေအာင္ဘယ္ လိုလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာေတြကို စဥ္းစားၾကရင္းကေန မိမိလုပ္ငန္းေတြကိုဘယ္လုိ Effectiveျဖစ္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ၾကမလဲလို႔ေမးခြန္းေတြထုတ္လာၾကတယ္။



Being efficient is about doing the right things. Effective ဆိုတာ မွန္ကန္တဲ့အရာေတြကိုလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ Effective ကို Cambridge Advanced Leaner's Dictionary မွာ Successful လုိ႔လည္းအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အလုပ္ကို Effective ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုတစ္နည္းအားျဖင့္လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ျခင္းလို႔ေျပာတာနဲ႔တူပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာကိုရွင္းလင္းရမယ္ဆိုရင္ မိမိလိုခ်င္ေသာ၊ ရည္မွန္းထားေသာအရာကိုရေအာင္ယူႏိုင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ေအာင္ျမင္ျခင္းကို တခ်ိဳ႕ကေငြေၾကးခ်မ္းသာမႈနဲ႔တိုင္းတာတတ္ၾကသလို တခ်ိဳ႕ကပညာအရည္အခ်င္း၊ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားမႈစသျဖင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ဆိုၾကတယ္။ ေငြေၾကးကို အထူးႏွစ္သက္တဲ့လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို ေငြေၾကးပမာဏနဲ႔ပဲတိုင္းတာသင့္ၿပီး ပညာအရည္အခ်င္းေပတဲ့နဲ႔တိုင္းတာလို႔မရႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို ေငြေၾကးပမာဏနဲ႔ပဲတိုင္းတာသင့္ၿပီး ပညာအရည္အခ်င္းေပတံနဲ႔တိုင္းတာလို႔မရႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ရေအာင္ယူႏိုင္ရင္၊ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ႏိုင္ရင္ဒီကလူေအာင္ျမင္တာပါပဲ။ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ၾကေတာ့ လုပ္ငန္းေတြကို ေအာင္ျမင္မႈရေအာင္စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့လုပ္ငန္းေတြအတြက္ ဘုရင္တစ္ဆူျဖစ္တဲ့ Customerရဲ႕စိတ္ခ်မ္းသာမႈေပးႏိုင္ျခင္းျဖစ္တ ္။ Customer ရဲ႕ Needs & Wants ကိုသိေအာင္လုပ္၊ ျပည့္ေအာင္ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ရင္ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ဟာ Effectiveျဖစ္တယ္ေပါ့။



Being efficient is about doing the things in the right manner. Efficient ဆိုတာက်ေတာ့အလုပ္ေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ Efficient ဆိုတာဟာ "How fast

can we do this task? အလုပ္တစ္ခုကိုလုပ္ေဆာင္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္ေလာက္ျမန္ျမန္ငါတို႔ေတြလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကမလဲေပါ့။ တစ္နည္းအားျဖင့္ Input (Resources)ကိုအနည္းဆံုးသံုးၿပီး အေကာင္းဆံုး Output (Finished Goods) ကိုရေအာင္ဖန္တီးယူတတ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ Efficient ျဖစ္တယ္လို႔ေျပာရင္ သူဟာ Resource ေတြကို Waste ျဖစ္မႈအနည္းဆံုးေလွ်ာ့ခ်ထားႏိုင္ရမယ္။ Efficiencyေကာင္းတဲ့သူေတြ၊ Efficiency ျမင့္တဲ့စက္ေတြဟာ တျခားသူေတြ၊ စက္ေတြထက္ ပိုမိုလ်င္ျမန္ၿပီး အမွားလည္းပိုမိုနည္းတတ္ၾကပါတယ္။ လုပ္ငန္းေတြမွာ Efficiencyေကာင္းတဲ့သူေတြ၊ စက္ေတြရွိေနျခင္း အားျဖင့္ ယင္းလုပ္ငန္းကိုစီးပြားေရးအရ (Economy) တြက္ေျခကိုက္ေစပါတယ္။



လုပ္ငန္းတစ္ခုကိုလုပ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ Effective ျဖစ္ေအာင္ေရာ Efficientျဖစ္ေအာင္ပါလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဥပမာ အရမ္းေတာ္တဲ့မ်က္စိခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ လူနာေတြကို အခက္အခဲမရွိခြဲစိတ္ကုသေပးႏိုင္တယ္။ သူခြဲစိတ္ေပးၿပီးရင္ အၿမဲေအာင္ျမင္တယ္။ ေမာင္ေမာင္ဆိုတဲ့လူနာတစ္ေယာက္ဟာ ညာဘက္မ်က္စိမွာ အသက္ႀကီးလို႔ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိတဲ့႐ိုး႐ိုးတိမ္ (အတြင္းတိမ္)ျဖစ္လို႔ ဒီဆရာ၀န္ႀကီးမွာလာေရာက္ကုသတယ္ဆိုပါေတာ့။ ခြဲစိတ္ရမွာကလည္းMinor Case ျဖစ္တယ္။ ကုသေပးမွာကလည္း အေတာ္ဆံုးဆရာ၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္ကုသမွာဆိုေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ကိုၾကည့္ရင္ Efficient ကေတာ့ျဖစ္မွာေသခ်ာသြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ခြဲစိတ္ခန္းမ၀င္ခင္ အျပင္ကနာ့စ္ေတြက ခြဲစိတ္ဖို႔အမွတ္အသားကိုဘယ္ဘက္မ်က္စိမွာသာလုပ္ေပးခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီခြဲစိတ္ကုသမႈ ကိုေအာင္ျမင္တဲ့ ခြဲစိတ္ကုသမႈမျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ Efficient ျဖစ္ေအာင္စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေပမဲ့ Effective မျဖစ္ရင္အလကားပဲ။ ေမာင္ေမာင္ကိုခြဲစိတ္ကုသေပးမွာက တစ္ခါမွလည္းခြဲစိတ္ခန္းမ၀င္ဖူးေသးတဲ့အလုပ္သင္ဆရာ၀န္ငယ္ေလး၊ ခြဲစိတ္ရမွာကလည္းေရတိမ္ မျဖစ္မေနခြဲရေတာ့မယ့္အေရးတႀကီး Case ခြဲမွာက ညာဘက္ေသခ်ာေပါက္ခြဲမွာျဖစ္ေပမဲ့ ဒီလုပ္ငန္းစဥ္မွာ Effciency မျဖစ္ေသးတဲ့အတြက္ေအာင္ျမင္ဖို႔မေသခ်ာေတာ့ပါဘူး။ ဒီဥပမာကို ၾကည့္ရင္ ဘယ္အလုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္Effective ျဖစ္ေအာင္လည္းလုပ္ဖို႔လိုသလိုEfficiency ရွိမွလည္း ဒီလုပ္ငန္းစဥ္ကိုေအာင္ျမင္ဖို႔ ရာႏႈန္းျပည့္ေသခ်ာမွာျဖစ္ပါတယ္။



ကုမၸဏီတစ္ခုေရရွည္ေအာင္ျမင္ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ယင္းလုပ္ငန္းရဲ႕ Day to Dayလုပ္ငန္းစဥ္ေတြဟာ Effective နဲ႔ Efficientျဖစ္ဖို႔အေရးႀကီပါတယ္။ နိစၥဓူ၀လုပ္ငန္းစဥ္ေလးေတြမွာ Effective & Efficientျဖစ္မွလည္း ကုမၸဏီရဲ႕မဟာ Strategyေတြေအာင္ျမင္ေစမွာျဖစ္တယ္။ကုမၸဏီမွာတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့သူေတြျဖစ္တဲ့ Professional သမားေတြကလည္း မိမိတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းစဥ္တိုင္းကို Effectiveျဖစ္၊ မျဖစ္ စမ္းစစ္ဖို႔လိုအပ္သလို Efficientျဖစ္၊ မျဖစ္လည္း တိုင္းတာသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း မိမိလုပ္ငန္းသို႔မဟုတ္မိမိတို႔ရဲ႕လုပ္ရပ္ဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ၿပိဳင္ဘက္ေတြထက္ေျခတစ္လွမ္းသာေစမွာျဖစ္တယ္။



မိမိလုပ္ရပ္တစ္ခုဟာ Effective ျဖစ္တယ္မျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ဘယ္လိုတိုင္းတာမလဲ (Key Performance Indicator- KPI) ဆိုေတာ့



၁။ မိမိလုပ္ရပ္ရဲ႕ရလဒ္က မိမိ Customerေတြရဲ႕ Needs & Wants အေပၚဘယ္ေလာက္ျဖည့္စြမ္းႏိုင္သလဲ။



၂။ မိမိလုပ္ငန္းစဥ္ရဲ႕ရလဒ္က ေနာက္တစ္ဆင့္ထုတ္လုပ္မႈအတြက္ ဘယ္ေလာက္ထိျဖည့္စြမ္းႏိုင္သလဲ။



၃။ မိမိလုပ္ရပ္ကို Customer ေတြက ဘယ္ေလာက္ Complain လုပ္သလဲ။



၄။ မိမိလုပ္ရပ္ဟာ Customer ေတြရဲ႕စိတ္ေက်နပ္မႈ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဘယ္ေလာက္ျပည့္မီႏိုင္သလဲ စသျဖင့္တိုင္းတာေလ့ရွိပါတယ္။



မိမိလုပ္ရပ္ဟာ Efficient ျဖစ္တယ္၊မျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့



၁။ မိမိကဒီလုပ္ငန္းကို အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္လုပ္လိုက္ရသလဲ။ မိမိနဲ႔တန္းတူယွဥ္ၿပိဳင္ဘက္ေတြကေရာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာလုပ္လိုက္ရသလဲ။ အခ်ိန္မီၿပီးစီးမႈရွိသလား။



၂။ မိမိ ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ထုတ္ကုန္ေပၚသံုးစြဲလိုက္ရတဲ့ ၽြန်သကမခန ပမာဏအနည္းအမ်ား။၃။ မိမိထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ ထုတ္ကုန္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ Unit Cost ပမာဏ စသျဖင့္တိုင္းတာေလ့ရွိပါတယ္။



Effective & Efficient ျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါလို႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကုမၸဏီႀကီးႀကီးမွာလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ Professional သမားေတြကိုခ်ည္း တိုက္တြန္းသတိေပးေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ နယ္ပယ္စံုမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူတိုင္းကို တိုက္တြန္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ မိမိအနားမွာရွိတဲ့ ၁၀ တန္းေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္စာက်က္တဲ့ေနရာမွာလည္း Effective & Efficientျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါလို႔ တုိက္တြန္းလို႔ရပါတယ္။



ဘယ္လိုတုိက္တြန္းမလဲဆိုေတာ့ စာက်က္တဲ့ေနရာမွာ Efficient ျဖစ္ေအာင္ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ရေအာင္အာ႐ံုစိုက္ၿပီးက်က္ခိုင္းရမယ္။ စာတစ္ပိုဒ္ကို ဘယ္ေလာက္ထိလ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ရသလဲဆိုတာကို ျမင္သာေအာင္တိုင္းတာေပးရမယ္။ အရင္ကစာတစ္ပိုဒ္ကိုဘယ္ႏွစ္မိနစ္က်က္ရတယ္။ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘယ္ႏွစ္မိနစ္ေစာၿပီးစာပိုရသလဲေပါ့ စသျဖင့္ဒီကေလးရဲ႕ Efficient Level ကိုတိုးတက္ေအာင္ တိုင္းတာၿပီးေလ့က်င့္ခိုင္းရမယ္။ ဒီလို Efficient ျဖစ္ေန႐ံုနဲ႔မၿပီးပါဘူး။ သူက်က္ေနတာက လံုး၀အေရးမႀကီးတဲ့သင္ခန္းစာမ်ိဳးခ်ည္းျဖစ္ေနလို႔မရပါဘူး။ စာေမးပြဲမွာေမးေလ့ရွိတဲ့အရာေတြကို ပိုမိုဂ႐ုစိုက္ၿပီးဖိက်က္ခိုင္းရမယ္။ အထပ္ထပ္အခါခါျပန္ေႏႊးခိုင္းရမယ္။Spot ေနာက္လိုက္ခိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ဒါမွလည္း သူက်က္တာေတြဟာ Effectiveျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ Professional သမားေတြအလုပ္လုပ္ရင္ Two "E" ျဖစ္ေအာင္လုပ္႐ံုသာမက မည္သူမဆို အလုပ္တစ္ခုလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ Effectiveျဖစ္ေအာင္၊ Efficiency ရေအာင္ေသခ်ာေလ့က်င့္လုပ္ေဆာင္သင့္ပါေၾကာင္း။
=============================
မ်ိဳးဟိန္း
HR Journal (7HR Business Group)

No comments:

Post a Comment